Η Επιστήμη των Υλικών Πάτρας περνάει από εξωτερική αξιολόγηση από την Δευτέρα 16/9 εώς και την Πέμπτη 19/6. Πρόκειται για μία διάταξη του νόμου-πλαίσιο απέναντι στον οποίο το φοιτητικό κίνημα έχει δώσει τεράστιες μάχες για την ανατροπή του. Μία ομάδα από «εμπειρογνώμονες» από το εξωτερικό θα αξιολογήσουν την «ποιότητα» του Τμήματός μας. Αυτοί οι εμπειρογνώμονες επιλέγονται από την Α.ΔΙ.Π. (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση) η οποία είναι ορισμένη από το Υπ. Παιδείας. Πρόκειται για μία προσπάθεια που έχει στόχο τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Ο νόμος 3374 με αιχμή του την αξιολόγηση αποτελεί μοχλό πίεσης προς τα τμήματα για τη γρήγορη και απρόσκοπτη εφαρμογή των αντιδραστικών μέτρων. Στήνει μια νέα διοικητική δομή στα τμήματα, «πάνω» και παράλληλα προς την υπάρχουσα, η οποία μάλιστα έρχεται σε άμεση σύνδεση με κεντρικά διορισμένα όργανα, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο προσπαθεί να αποφύγει καθυστερήσεις που εμφανίζονται στην εφαρμογή των μέτρων ενώ παράλληλα προσπαθεί να λειάνει το αγκάθι των αντιστάσεων που εμφανίζονται μέσα στο παν/μιο με το γνωστό διαίρει και βασίλευε.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης δεν έχουν να κάνουν σε τίποτα με τις ανάγκες των φοιτητών και των εργαζομένων. Με γοργά βήματα προωθεί η κυβέρνηση την εφαρμογή του νόμου 3374/2005 (αξιολόγηση, πιστωτικές μονάδες, ατομικός φάκελος). Με κριτήριο της να είναι το κατά πόσον προσαρμόζεται η σχολή σε ένα πρότυπο πιο «χρήσιμου» (για αυτούς) τύπου αποφοίτου, σε έναν εργαζόμενο που ακολουθώντας τον ατομικό δρόμο θα ζει στο καθεστώς των ευέλικτων ελαστικών σχέσεων, στην ανασφάλιστη εργασία, του ανταγωνισμού και της περαιτέρω «παραγωγικότητας», στο συνεχές τρέξιμο για επανακατάρτιση(και τα ΙΔΒΕ ετοιμάζονται). Και αυτό περνά μέσα από τις σχολές μας, με το να διαλύει προγράμματα σπουδών, να εισάγει project, αλυσίδες μαθημάτων, προαπαιτούμενα, προκειμένου να δημιουργήσει ένα μοντέλο φοιτητή, υπερεντατικοποιημένου, ενός πανεπιστημίου πολύ πιο αυταρχικού, αποστειρωμένου, προσαρμοσμένου στο μοντέλο κολεγίου. Στο κοινωνικό-οικονομικό σύστημα το οποίο ζούμε, ποτέ τα κριτήρια αξιολόγησης δεν θα ανταποκρίνονται σε ένα γενικώς ακαδημαϊκό καλό ή στις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες. Μπορούμε όλοι να καταλάβουμε τι μπορεί να σημαίνει η αξιολόγηση για ένα τμήμα ειδικά όπως η Επιστήμη των Υλικών, με όσα προβλήματα μπορεί να έχει, την ίδια ώρα που έρχεται να εφαρμοστεί το σχέδιο «Αθηνά». Ένα σχέδιο που αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη διάλυση κάθε έννοιας Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίου, με το πέρασμα του νέου νόμου, και έρχεται να προστεθεί στην εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των δημόσιων παν/μίων, στις σφοδρές περικοπές στη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, στις απολύσεις διοικητικών και 407 συμβασιούχων καθηγητών, στη συνολικότερη προσπάθεια να πληρώσουν την κρίση οι εργαζόμενοι και η νεολαία..
Δεν μας αφορά η «αξιολόγηση» τους την ίδια ώρα που με αντίστοιχα νομοθετήματα κλείνουν σχολές ή αδυνατούν να λειτουργήσουν, διασπώνται τα επαγγελματικά δικαιώματα, ιδρύονται ιδιωτικά κολλέγια μένουν άλυτα ζητήματα όπως δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους/ες, καταργούνται τα δωρεάν συγγράμματα. Επομένως είναι ξεκάθαρο ότι γνωρίζουμε πολύ καλά τα προβλήματα που έχουμε όσα χρόνια είμαστε εδώ, καθώς και τις μορφές διεκδίκησης τους. Σ’ αυτό έχουν τεράστιο μερίδιο ευθύνης και τα τμήματα αλλά και οι πρυτανικές αρχές. Ο σύλλογός μας έχει ταχθεί επανειλημμένα κατά της εξωτερικής και της εσωτερικής. Οφείλουμε, σε συντονισμό και με το κινητοποιούμενο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό με όλο τον αγωνιζόμενο λαό να δώσουμε από κοινού τη μάχη να μπλοκαριστούν στην πράξη όλες οι αντεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές πολιτικές.
• Δεν συμμετέχουμε στην αξιολόγηση
• Απαντάμε με συλλογικούς αγώνες και διεκδικήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου