Ξέρουμε τι μας ετοιμάζουν, ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ! (ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ)


Όσο κι αν επιχειρείται να εμπεδωθεί η εικόνα των αναγκαίων θυσιών για την ανάκαμψη και τη σωτηρία της χώρας η πραγματικότητα τη  διαψεύδει καθημερινά. Η επίθεση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ συνεχίζεται και έχει ένα ξεκάθαρο στόχο κι αυτός δεν είναι άλλος από το τσάκισμα κάθε δικαιώματος που είχε απομείνει στο λαό και τη νεολαία. Οι νόμοι που περνάνε καθημερινά με τη μορφή κατεπείγοντος, το νέο φορολογικό που διαλύει τους εργαζόμενους αλλά είναι παράδεισος για τους εφοπλιστές είναι μόνο κομμάτια μιας συνολικής επίθεσης με ξεκάθαρο αποδέκτη την κοινωνική πλειοψηφία. Αφού λοιπόν η κυβέρνηση διέλυσε μισθούς, συντάξεις και στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζομένων τώρα ο επόμενος στόχος είναι η φίμωση κάθε κλάδου και κάθε κοινωνικής ομάδας που αντιστέκεται. Η τρομοκράτηση και η συκοφάντηση των κοινωνικών αγώνων είναι το μοναδικό όπλο για την εμπέδωση της πολιτικής αυτής. Κι αν στόχος το προηγούμενο διάστημα ήταν οι χώροι αντίστασης και αυτό-οργάνωσης και οι απεργίες αγωνιζόμενων κομματιών (ΜΕΤΡΟ, ναυτεργάτες),στο εξής στο στόχαστρο θα είναι η δυνατότητα των εργαζομένων να έχουν λόγο. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδιάζεται νόμος που θα  διαλύει το δικαίωμα ακόμα και στην απεργία! Μια λογική που δεν αφήνει και τους χώρους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανεπηρέαστους. Εισβολή στο άσυλο, σπάσιμο απεργίας στο ΑΠΘ αλλά και  καταγραφή κάθε κίνησης ανομίας που ο πρόεδρος του τμήματος παρατηρεί, είναι εικόνες από το μέλλον της παιδείας που ετοιμάζουν.
Συν Αθηνά ... και Τμήμα κλείνει
Το υπουργείο αυτή τη στιγμή προετοιμάζει την πιο επιθετική κίνηση για την συνολική αλλαγή του μοντέλου της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα  και το χτύπημα στην Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία: Την ίδια στιγμή που συρρικνώνει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία μέσα από τη μείωση των εισακτέων, τις απολύσεις και την ισχνή χρηματοδότηση που έχει οδηγήσει πολλά τμήματα μετά βίας να λειτουργούν, ,με το νέο προϋπολογισμό στο πανεπιστήμιο της Πάτρας να είναι στο 1/3 του περσινού, προχωράει στην αναγνώριση ιδιωτικών ιδρυμάτων και την εξίσωση του τίτλου σπουδών τους με το ελληνικό πανεπιστήμιο  . Στόχος είναι το χτύπημα της δημόσιας και δωρεάν παιδείας αλλά και αυτά τα ήδη αναδιαρθρωμένα, πλήρως ευθυγραμμισμένα με τις ανάγκες της αγοράς   ιδρύματα να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για την εκπαίδευση στην Ελλάδα, πιέζοντας έτσι συνολικά τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ προς τα κάτω.

Ασφαλώς, δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι παραπάνω  κινήσεις συνοδεύονται από μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια  εφαρμογής της αξιολόγηση στα ιδρύματα. Οι βεβιασμένες κινήσεις συγκρότησης παντού μονάδων εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης δείχνουν ξεκάθαρα ότι αυτή η διαδικασία έρχεται  για να κρίνει τα πανεπιστήμια με όρους του κατά πόσο εναρμονίζονται με τις συνθήκες της Ε.Ε. στην ανώτατη εκπαίδευση, καθώς και να εντείνει τους όρους πειθάρχησης του φοιτητικού στρώματος και των αυριανών εργαζομένων. Έχουν ανάγκη την αξιολόγηση για να χαρακτηρίσουν ως μη παραγωγικά τα ενιαία γνωστικά αντικείμενα που ακόμα υπάρχουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο και να χαρακτηρίσουν ως αντικειμενικά προωθητική την εκπαιδευτική διαδικασία των υποχρεωτικών project , των εργαστηρίων – εξεταστικών κέντρων και των υποχρεωτικών παρακολουθήσεων . Έχουν ανάγκη, εντέλει, την αξιολόγηση για να μπορέσουν να πουν πως ή θα συμμορφωθούμε με τις κατευθύνσεις της Μπολόνια και θα αρχίσουμε να λειτουργούμε  με τον τρόπο που αυτές επιβάλλουν ή το τμήμα αναγκαστικά πρέπει να υποβαθμιστεί, δεν είναι άξιο χρηματοδότησης, δεν πληρεί τα κριτήρια που θα το χαρακτήριζαν ''παραγωγικό και ανταγωνιστικό''.
Οι συγχωνεύσεις ή τα κλεισίματα τμημάτων σαφώς και δεν θα γίνουν με σκεπτικό να υπάρχουν ενιαία γνωστικά αντικείμενα και πτυχία που να έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας . Αντίθετα, το σχέδιο Αθηνά σε συνδυασμό με την αναγνώριση των κολλεγίων και την αξιολόγηση έρχεται να αναδιατάξει πλήρως το χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς να αφήνει καμία σχολή ανεπηρέαστη είτε αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο συγχώνευσης/κατάργησης είτε όχι . Αποσκοπεί στη δημιουργία εξατομικευμένων και υπερεξειδικεύμενων προγραμμάτων σπουδών εντός των σχολών , την διάσπαση των πτυχίων σε δυο κύκλους με παράλληλη εισαγωγή διδάκτρων, γνωστικών αντικειμένων και πτυχίων με ημερομηνία λήξης  , ενός μοντέλου εκπαίδευσης τελικά , που θα παράγει απόφοιτους αναγκαστικά ενταγμένους σε ένα αέναο κύκλο επανακατάρτησης (ΔΙΑ ΒΙΟΥ) σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς  προκειμένου να μπορέσουν να εργαστούν.



    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ

Απέναντι σε αυτό καλούμαστε να αντιπαρατεθούμε εκ νέου με την πολιτική απαξίωσης των σπουδών μας. Δεν θα  αφήσουμε κανένα συμβούλιο διοίκησης να ορίσει τον τρόπο λειτουργίας του Πανεπιστημίου. Δε θα επιτρέψουμε να προχωρήσει το σχέδιο Αθηνά αλλά και συνολικά η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση . Με συντονισμό των φοιτητικών συλλόγων με συλλογικούς ανυποχώρητους αγώνες , να μπλοκάρουμε κάθε προσπάθεια προχωρήματος της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και να   διεκδικήσουμε:

Πτυχία και σπουδές με αξία – Καμία εφαρμογή του σχεδίου Αθηνά
 Κοντά στην προσπάθεια πολυδιάσπασης των γνωστικών αντικειμένων παλεύουμε  για ένα  ενιαίο πτυχίο να γνωστικό αντικείμενο με ενιαίο πρόγραμμα σπουδών που θα καλύπτει όλο το φάσμα του γνωστικού αντικειμένου. Να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο της συνεχούς επανακατάρτισης – εργασιακής περιπλάνησης . Το πτυχίο να κατοχυρώνει όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα που του αντιστοιχούν και να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για δουλειά .
Δημόσια και δωρεάν Παιδεία
 Χωρίς δίδακτρα , με ποιοτικές εστίες (σίτιση στέγαση ) και δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων υλικών για τις σπουδές μας (βιβλία , υλικά εργαστηρίου κ.τ.λ. ) αλλά και περισσότερη δημοκρατία στο πανεπιστήμιο . Να έχει η ακαδημαϊκή κοινότητα και κυρίως οι φοιτητές ως το πιο μαζικό κομμάτι της τον πρώτο λόγο στον τρόπο λειτουργίας του Πανεπιστημίου . Να ορίζουμε συλλογικά κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας μέσα στη σχολή

Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών
Μια καθημερινότητα που θα μπορούμε εμείς να ορίζουμε το πως θα κατανείμουμε το χρόνο μας , μακριά από τη λογική των υποχρεωτικών παρακολουθήσεων , των στενών προθεσμιών , της τιμωρίας και της πειθάρχησης
Οι πρώτες αντιδράσεις κυρίως των σπουδαστών των ΤΕΙ δημιούργησαν πανικό στα κυβερνητικά επιτελεία. Η αρχική αδιαλλαξία γρήγορα έδωσε την θέση της σε «διορθωτικές» κινήσεις, κάνοντας λόγο για μεταβατική περίοδο διάρκειας 6 χρόνων. Στην πραγματικότητα προσπαθούν να καθησυχάσουν τους σπουδαστές γιατί καταλαβαίνουν ότι αν όλα αυτά τα μικρά ρυάκια αντίστασης ενωθούν, το ποτάμι του φοιτητικού και σπουδαστικού κινήματος μπορεί να ανατρέψει όχι μόνο τα σχέδια τους αλλά και την ίδια την Κυβέρνηση. Ένα μαχητικό, ριζοσπαστικό κίνημα αντίστοιχο με αυτό του 2006-2007, θα φέρει το σύνολο των εργαζομένων στο πλευρό των φοιτητών και των σπουδαστών δημιουργώντας την σπίθα που θα βάλει φωτιά σε ολόκληρη την κοινωνίαΟι πρώτες κινητοποιήσεις, οι διαδηλώσεις, ο αποκλεισμός του Υπουργείου Παιδείας από χιλιάδες σπουδαστές και φοιτητές ήταν μόνο η αρχή. Οι προσπάθειες της κυβέρνησης να διασπάσει το κίνημα έπεσαν στο κενό. Με αυτή την πείρα και με όπλο μας της δημοκρατία των Γενικών Συνελεύσεων , αλλά και το συντονισμό και τη συμμαχία με μεταπτυχιακούς, καθηγητές και εργαζόμενους στο χώρο του Πανεπιστημίου θα δώσουμε τη μάχη για την υπεράσπιση της αξίας του πτυχίου και των σπουδών μας για την προάσπιση του δημόσιου , δωρεάν και δημοκρατικού πανεπιστημίου.



ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Ανατροπή της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και της αντιλαϊκής της πολιτικής.
  • Ανατροπή του Μνημονίου και του συνόλου των αντιλαϊκών μέτρων. Διαγραφή του δημοσίου χρέους.
  • Ανυπακοή – ρήξη με την ΕΕ. Απεγκλωβισμός της χώρας από Μπολόνια - ΚΕΧΑΕ και από όλες τις ευρωπαϊκές συμφωνίες για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Άμεση απόσυρση  του Νόμου Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου
  • Κανένα συγκροτημένο Συμβούλιο Διοίκησης να μην συνεδριάσει- καμία αναγνώρισή του.
  • Κανένα κλείσιμο/συγχώνευση τμήματος- καμία εφαρμογή του σχεδίου Αθηνά.
  • Απόσυρση των νόμων για την Αξιολόγηση, Διά Βίου Μάθηση, Πιστωτικές Μονάδες, τα Μεταπτυχιακά και την Έρευνα.
  • Κάτω τα χέρια από το άσυλο. Το άσυλο ανήκει στο λαό.
  • Καμία αναθεώρηση του άρθρου 16 .Κατάργηση των ΚΕΣ – ΙΕΚ.
  • Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους με μία σχολή ανά γνωστικό αντικείμενο και όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα στο πτυχίο.
  • Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών. Κανένα χρονικό όριο φοίτησης Καμία διαγραφή φοιτητών. Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα και συγκοινωνίες για όλους. Ανέγερση νέων εστιών και τμηματική ανακατασκευή των ήδη υπαρχουσών.
  • Λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους, μόνιμη και σταθερή με παράλληλη αύξηση των αποδοχών. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.Αυξήσεις στους μισθούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου